FAGOMRÅDER:
• Idé og konsept
• Strategi og visuell kommunikasjon
• Designfaglige valg
• Prosess
• Presentasjon
VERDIORD / VERDIER:
• Retro/vintage
• Humoristisk
• Koselig
MÅLGRUPPE:
Unge voksne.
PROBLEMSTILLING:
Hvordan kan jeg lage en morsom kampanje som gjør unge konsumere mer oppmerksomme på Gullvafler og samtidig gir et godt uttrykk av varemerket?
PROBLEMløsning:
Med en morsom og engasjerende merch kampanje ønsker jeg å gjøre flere oppmerksomme på Gullvafler. Det er stor mulighet å skape mye engasjement rundt kampanjen ved bruk av sosiale medier.
verktøy:
• Figma
• Visual Studio Code
oppgavebeskrivelse:
”Designe, prototype og brukerteste en responsiv kampanjenettside. Nettsiden vil markedsføre produktet innenfor en begrenset tidsperiode, med mål om å inspirere målgruppen gjennom kreativt design og overbevisende innhold. Legg vekt på brukerreiser, innsikt og universell utforming.
Nettsiden skal kodes ved bruk av HTML og CSS.”



Inspirasjonen for både fonter og farger for nettsiden kommer fra reklamer fra rundt tretti- til femti-tallet.
Jeg synes kombinasjonen av fonter er veldig interessant og bruken av rødt. Det er nesten alltid en oppsiktsvekkende rød detalj i disse reklamene, spesielt de som reklamerer for mat.
Nettsiden skulle ha et vennlig og humoristisk utrykk, så her var det rom for å leke litt med fargepaletten.
Bakgrunnsfargene, rosa og gul, tok utgangspunkt i de eksisterende fargene i Gullvafler emballasjen. Disse fargene gir nettsiden varme og har god kontrast til den blå merkevarefargen som også blir brukt. I tillegg til en frisk rødfarge som egner seg godt til overskrifter og knapper. Den står i sterk kontrast med blåtonen og gir energi til fargepaletten.
Siden mye av inspirasjonen min var trykte medier, valgte jeg å legge en tekstur til bakgrunnsfargene. Dette gir siden et taktilt utrykk, og fungerer godt sammen med de teksturerte fonten brukt til overskrifter.
