FAGOMRÅDER:
• Idé og konsept
• Strategi og visuell kommunikasjon
• Designfaglige valg
• Prosess
• Presentasjon
VERDIORD / VERDIER:
• Fargerik
• Leken
• Unik
MÅLGRUPPE:
Fargeglade og eklektiske individer.
PROBLEMSTILLING:
Hvordan kan jeg lage et sprudlende og fargerikt magasin, uten at det blir for barnslig og useriøst?
verktøy:
• Illustrator
• Dimension
• Photshop
oppgavebeskrivelse:
”Utvikle designkonseptet og strategien for et nytt magasin eller fanzine med et minimum på 24 sider. Magasinet skal inkludere både omslag og innmat. Du har frihet til å bestemme temaet for magasinet.”

Kulur er et magasin for alle som elsker farger, kreativitet og det eklektiske. Det er et fristed for fargeglade sjeler og stilbevisste individer som henter inspirasjon fra kawaii-estetikk og dopamine dressing, stiler som feirer glede, lekenhet og personlighet.
Magasinet ble skapt med et ønske om å løfte fram og dele noen av de fantastiske menneskene, kunstnerne og merkevarene som finnes rundt om i verden. Kulur utforsker trender og livsstil, men har også rom for dypere og mer alvorlige temaer som mental helse og miljøbevissthet - fordi det fargerike livet også har nyanser.
Navnet Kulur betyr egentlig ingenting, og nettopp det er meningen! Det kan minne om ord som kulør, color eller kultur, men det er åpent for tolkning. Kulur er det du gjør det til.

Kulur henter visuell inspirasjon fra japanske magasiner innen alternativ mote, noe som gjenspeiles i et uttrykk som er både lekent og dynamisk. Farger, mønstre og typografi varierer fra artikkel til artikkel, og bidrar til et levende og uforutsigbart designlandskap.
Selv om magasinet har en gjennomtenkt verktøykasse av grafiske elementer som danner grunnlaget for det visuelle uttrykket, er det alltid rom for eksperimentering.
Kulur omfavner forandring og oppmuntrer til kreativ utfoldelse. Et design i stadig utvikling, i takt med innholdet det presenterer.

Jeg hadde et ønske om at magasinet skulle være ekte, at det skulle reflektere faktiske mennesker og varemerker innenfor miljøet. Og det ble gjort - takket være innskudd fra folk verden rundt!
Leser du på mobilen? Bruk landskapsmodus for bedre lesning :D
Trykk her for å åpne magasinet i ny fane!